Jan 13, 2011

Babanizla biz,cocukluk ask'i degildik aslinda...


Eger biraz sansli olsaydim,annemin karnindan cikmayi birak suanda laptop'umun son alt kismina vurarak yaziyor olmazdim bu cumleyi.
Daha 5 yasinda basladi bu talihsizlikler,saka maka ilk askimla o zaman tanistim.Adini sorsan,Allah Kerim der gecerim.Yazliktandi ama kisa sure sonra tasindiklari icin ne adini hatirliyorum,ne yasini.Kardesinin adini cok iyi hatirliyorum ama bizim ailemizin deyimiyle "Sidikli Alican" evet, evet gercekten oyleydi.Kardesimin arkadasiydi bu cocuk "3 yasindayik,kankayi" ayaklarinda takilirlardi,'Anneeee, biz Alican'la dolasicak tememmi?' der cikardi kardesim,dolastiklari yerde allah askina yazlik site A-blok otesine sikiyorsa bir ciksin.Herneyse bu Alican biraz munzurdu bizimkide saf, iyikalpli tabi anlamiyordu.Bisikletine binicem diye tutturdu birgun sidikli cuce,bende ordayim annemle duruyoruz kapinin onunde,herneyse bindi bu bisiklete mayosuyla malum,yaz gunu. A-aah birde baktik ki ne gorelim cocuk hem guluyor hemde su dokuyor kardesimin yep yeni bisikletine.Simdiki aklim olsa agzini yuzunu kirardim o yer elmasinin,harbi doverdim hos o zamanda istesem doverdimde abisi vardi tabi,arabesk genclik icin Kucuk Ibo neyse 90'li yillarda,Sidikli Alican'in abiside benim icin oydu.Bu cocuk sitemizin en gozdesiydi havali,kizlar etrafinda pervane ama pervana ne kelime,bizim balkondan havuzun oraya bakiyorum anam ne goreyim kizlar etrafinda gulusmeler kikirdasmalar. Kendime cocuk mocuk dedigime bakmayin biraz bilmistim. Yani beni biraksalar "Kizim,evden istedigin gibi cikabilirsin" deseler oraya kosar,hatta ucar aralarina girer ziplaya ziplaya doverdim kizlari,yapmadigim sey degil 5 yasinda ogretmen dovmus kizim ben(sonra anlatirim,heyecan olsun).Herneyse nasil oldu hic bilmiyorum ama birgun yine 4 tekerlekli bisikletimle dolaniyorum,2 tekerlekli bisiklete hala binemedigim icin ustune basarak 4 tekerlekli oldugunu soyleme ihtiyaci duydum.Hayal gucumde genistir biraz,artik o bisiklet uzerinden neler hayal ediyordum kim bilir,birden cocuk onume cikinca haliyle tirstim,kendimi birazcik biliyorsam kesin icimden "bu kim yaeeee" gibi seyler soylemisimdir ayaklarina bakarken onumdeki sahsin.Kafami kaldira durayim ki anaaaaaam,o gozler,o sac, o baby face evet evet harbi O'ydu karsimda duran. Bisikletimin onunde durmus bana bakiyor sonra nasil oluyorsa,bana iltifatlar cok guzelsin, elbisende cok guzel, sacinda guzel falan filan derken hoop ordan bir kac cicek kopartiyor,birini kulagimin arkasina takiyor,geri kalaninida bisikletimin on sepetine tam koyuyorki,"SERRRAAAA" diye bir anirma duyuyorum,bagirma, seslenme degil tam bir anirma kafami bir ceviriyorum ki babam bize dogru kosar adim geliyor.Ilk bana bakiyor sonra cocuga.Cocugu bir fasil yerin dibine sokuyor ,cicekleri alip kopariyor,banada derhal iceri gitmem emrini veriyor.Film gibi baslayan ilk askimin hikayesi,belki yillar sonra torunlarima anlatacagim "bakin dedenizle biz.." gozumun onunde param parca olup,yavas yavas yok oluyor,ben iceri gidiyorum balkona cikiyorum bakiyorum ki o coktan unutmus,diger kizlar yaninda gulusuyorlar ben ise evde cezali bir sekilde sadece balkonda oturuyorum."Sevmek Sucmu?" sorusunun yanitini sanirim tamda o gun kesfetmistim,ama o kadar kucuktum ki daha yeni yeni kavriyorum.O gun yasadiklarimi tekrar tekrar yasiyorum yazdikca ve biliyorum ki simdiki aklim olsa, yine ayni seyleri yapardim.Yine cicekleri alirdim,yine konusurdum o cocukla,yine ceza almayi goze alirdim ama balkondan baktigimda o manzarayi gormek babamdan o gun yemedigim bin tokata bedeldi aslinda.

No comments:

Post a Comment